Thursday, 11 August 2016

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 18 (HD)


Ariana sentap tunjuk bukti bergambar Mukhriz bertemu Rabiatul. Mukhriz perjelas perkara sebenarnya. Memang dia mahu berterus-terang, tapi keadaan Ariana tak mengizinkan. Ariana memang cemburu gila, takut juga Rabiatul seberani Ariana, melamar Mukhriz untuk jadi suaminya.

Zakuan muncul lagi depan Ariana untuk menghasut. “Kalau abanglah, memang abang bunuh orang yang ganggu cinta hati abang”.

Ariana rancang untuk masak makanan kegemaran Mukhriz menyambut kepulangannya. Mukhriz sempat berhenti di pekan, beli bunga untuk Ariana. Sayangnya, Zakuan dekatinya. Dia pulak beri amaran pada Mukhriz agar tak sakitkan hati Ariana dengan perangai kasanovanya yang berselindung di sebalik nama ustaz. Masya Allah..panjang zikir Mukhriz supaya dia sabar hadapi fitnah Zakuan. Mujurlah sakit hati Mukhriz diubati dengan khabar gembira dari Shamsul. Awina bakal dibebaskan kerana saksi utama kesnya sudah berjaya ditangkap. Mukhriz lega dan mengadakan sujud syukur serta mendoakan kebahagiaan Awina dan isterinya, Ariana.

Sekali lagi, Mukhriz rahsiakan pertemuannya dengan Zakuan dari pengetahuan Ariana. Berdosa rasanya merosak hubungan saudara. Hatinya terubat bila Ariana mesra seperti biasa dan memohon maaf atas segala kesalahannya. Malah Ariana jujur pada Mukhriz yang Zakuan ada ketemunya untuk buat fitnah tentang hubungan Mukhriz dan Rabiatul. Mereka mesra semula dan Ariana jenis cepat ‘cool’ dan datang kepala tiga sukunya dengan Mukhriz. Tapi yang paling mengharukan bila dia minta izin untuk panggil Mukhriz dengan panggilan ‘HABIB’, yang bermakna kekasihku, Dan Mukhriz sendiri akan panggil dia ‘SAYANG’..Manisnya..

Harinya tiba, Awina dibebaskan dari penjara. Shamsul, Mukhriz, Puteri dan ibu Awina sendiri menjemputnya di Taiping. Mereka menyambut pembebasannya dalam suasana penuh syahdu. Mukhriz bersyukur, akhirnya Awina dapat kembali ke pangkuan keluarganya. Bagaimanapun, Mukhriz dikejutkan dengan permintan Awina ketika mereka sama-sama berbincang.
“Saya nak mintak tolong dari Mukhriz. Sudi tak Mukhriz terima saya sebagai isteri kedua?”........Mukhriz terkedu..


Wednesday, 10 August 2016

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 47-48

Download

It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 45-46

Download

It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.


Budak Magik Episod 12




Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 13


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).


Lelaki Macam Dia Episod 15 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.


Marhaban Kome Oii Episod 15


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.


Sayangku Kapten Mukhriz Episod 17 (HD)


Ia berkisarkan tentang kehidupan Kapten Ustaz Syed Mukhriz Al-Attas, pegawai KAGAT yang berkhidmat di situ, seorang lulusan UIA dan berasal dari Perlis. Mukhriz menjadi tumpuan warga kem kerana kisah hubungannya dengan Kapten Aliza yang menjadi perhatian. Kapten Aliza Adeline, keturunan cina jatuh cinta pada Mukhriz. Malah, ramai yang suka mereka bersama sebab merasakan mereka pasangan yang sepadan. Namun, keputusan Mukhriz untuk menolak cinta Kapten Aliza membuatkan wanita itu kecewa dan minta ditukarkan ke Kelantan. Gamat seketika suasana. Ramai yang simpati pada Kapten Aliza kerana tahu Kpten Aliza sedang mendalami Islam dan perlukan pembimbing. Namun Mukhriz bimbang jika Aliza mahu memeluk Islam kerana mahu berkawin dan bukan kerana sinar Islam itu sendiri. Dan Mukhriz juga mengalah kerana dia tahu Fakhrie begitu sukakan Aliza dan berdoa agar suatu masa nanti mereka akan bertemu jodoh.


Tuesday, 9 August 2016

Cinta Masam Manis Episod 15


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 14


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 13


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 12


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Budak Magik Episod 11

Download

Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)


Sayangku Kapten Mukhriz Episod 16


Rupa-rupanya, Mukhriz sengaja pulang ke rumah Ariana hari itu kerana rasa tak sedap hati. Dan kejadian hari itu benar-benar buat dia cemas.

Hari yang ditunggu keluarga Ariana tiba bila anak dan menantu pulang ke rumah. Berkumpul mereka berlima, Che’ Lan, Che Na, Amrina, Ariana dan Mukhriz. Sayangnya, hanya Izzudin dan Marlia yang tiada sebab berada di Sabah. Lepas bersalin nanti, Mukhriz berjanji yang Ariana akan berpantang di situ.

Abah Ariana memperjelaskan kedudukan hubungan Ariana-Zakuan kepada Mukhriz supaya tak timbul salah faham. Apalagi setelah dia mendengar orang tua Zakuan bercerita yang Zakuan masih cuba menghubungi Ariana dan tak dapat terima kenyataan itu. “Salah abah, Mukhriz. Abah jugak yang beri harapan pada Zakuan dulu sebab sangkakan meraka akan kahwin”.

Ketenangan di Kampung dikejutkan dengan kemunculan Zakuan yang kebetulan singgah di rumah bapa saudaranya itu sebelum ke Langkawi. Pelawaan abah Ariana agar dia bermalam di rumah mereka, memberi peluang pada Zakuan untuk menatap wajah Ariana yang mana sedikit merunsingkan Mukhriz. Sekali lagi, Tn Razlan nasihati Zakuan agar lupakan kenangan lalu dan anggap Ariana seperti adik, macam sebelum-sebelumnya. Kononnya, Zakuan mohon maaf pada Mukhriz atas apa yang berlaku sebelum ni, Hinggalah di malam hari, rasa cemburu Zakuan sampai ke kemuncak bila terdengar tawa riang Ariana bergurau dalam bilik mereka. Kalau ikutkan hati, mahu saja dia menyerbu masuk dan merentap Ariana keluar. Rupa-rupanya, Mukhriz terjumpa sajak karangan Ariana bertajuk “BUAT SEORANG SUAMI”. Mukhriz tak sangka yang Ariana pandai juga bersastera.

Keesokannya, mereka semua terkejut bila Zakuan menghilang tanpa sebarang ucapan selamat tinggal. Semua kehairanan dan mengesyaki sesuatu yang tidak enak. Tapi, Tn Razlan cuba meredakan kehairanan mereka. “Mungkin dia ada kecemasan pasal hal kerja kot. Sebab tu dia tak sempat beritahu kita”.

Tapi, Mukhriz terima panggilan telefon dari Zakuan. “Permainan belum berakhir. Sedikit kau terleka, Ariana akan kembali pada aku”. Ugutan Mukhriz itu buat Mukhriz rasa gelisah.


Satria 7 Pahlawan Episod 1 (HD)


mengisahkan pengembaraan 7 pahlawan (Tuah, Lekiu, Teja, Jebat, Lekir, Putri & Kasturi) dalam misi menyelamatkan Puteri Hang Li Po yang diculik oleh penjahat Siluman Dara. Satria 7 Pahlawan nekad untuk membalas dendam atas kematian Tok Guru mereka di tangan Siluman serta mempertahankan kota Melaka dari ancaman musuh.

Lelaki Macam Dia Episod 14 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.


Marhaban Kome Oii Episod 14

Download

Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.


Monday, 8 August 2016

Budak Magik Episod 10


Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)


Bibah Bebel


Daud dan Jamilah, merupakan pasangan suami isteri yang baru sahaja menamatkan pelajarannya di London, UK. Kedua-dua mereka menyambung pengajian di peringkat PhD di London selama 4 tahun.

Daud dan Jamilah hanya membawa dua orang anak mereka iaitu Arisa (12) dan Danial (11) semasa menetap di London bagi menghabiskan pengajian mereka itu. Daud dan Jamilah terpaksa meninggalkan anak mereka, iaitu Habibah dalam jagaan kedua ibubapa mereka iaitu Pak Mail dan Mak Kiah di kampung.

Habibah atau panggilan manjanya di kampung adalah Bibah. Bibah ditinggalkan dalam jagaan Pak Mail dan Mak Kiah ketika berusia 5 tahun lagi. Dan, setelah 4 tahun menghabiskan pengajian, Daud dan Jamilah kembali semula ke Malaysia.

Daud dan Jamilah memberitahu Pak Mail dan Mak Kiah yang mereka mahu mengambil Bibah semula untuk dijaga oleh mereka. Pak Mail dan Mak Kiah tidak menghalang dan mengizinkan Bibah dibawa pulang oleh Daud dan Jamilah.

Trek Selebriti Siti Nordiana


Trek Selebriti 2016 menjejak sejarah hidup dan pelbagai kisah latar belakang artis popular kesayangan ramai bersama pengacara rancangan CK Faizal.

Lelaki Macam Dia Episod 13 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.


Kailangan Ko’y Ikaw Episod 43-44


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.


Marhaban Kome Oii Episod 13


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.


Sayangku Kapten Mukhriz Episod 15


Ia berkisarkan tentang kehidupan Kapten Ustaz Syed Mukhriz Al-Attas, pegawai KAGAT yang berkhidmat di situ, seorang lulusan UIA dan berasal dari Perlis. Mukhriz menjadi tumpuan warga kem kerana kisah hubungannya dengan Kapten Aliza yang menjadi perhatian. Kapten Aliza Adeline, keturunan cina jatuh cinta pada Mukhriz. Malah, ramai yang suka mereka bersama sebab merasakan mereka pasangan yang sepadan. Namun, keputusan Mukhriz untuk menolak cinta Kapten Aliza membuatkan wanita itu kecewa dan minta ditukarkan ke Kelantan. Gamat seketika suasana. Ramai yang simpati pada Kapten Aliza kerana tahu Kpten Aliza sedang mendalami Islam dan perlukan pembimbing. Namun Mukhriz bimbang jika Aliza mahu memeluk Islam kerana mahu berkawin dan bukan kerana sinar Islam itu sendiri. Dan Mukhriz juga mengalah kerana dia tahu Fakhrie begitu sukakan Aliza dan berdoa agar suatu masa nanti mereka akan bertemu jodoh.


Sunday, 7 August 2016

Da'i 2016 Episod 3


Tahun ini, program yang menggunakan tagline Da’i Pendakwah Nusantara itu menampilkan 11 peserta dan sembilan daripadanya peserta lelaki.

Berharap program realiti Da’i menjadi satu daripada platform untuk wanita lebih ke hadapan dalam berhujah di khalayak ramai, penerbitnya, Shukri Ibrahim mahu lebih ramai penyertaan dalam kalangan wanita.

Cik Bunga Encik Sombong Raya

Bhg1


Bhg2

Haris teruja memulakan perniagaan bahulu rayanya. Rumah tangga Intan Asnidar dan Haris goyah apabila Husna yang tergedik-gedik mahu memikat Haris dan kedatangan Erny ke kampung.


Cinta Masam Manis Episod 11


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 10


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 9


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Cinta Masam Manis Episod 8


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.


Cinta Masam Manis Episod 7


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Ye Ke? Episod 4


Ye Ke ?! 2016 kembali untuk musim kedua, talkshow dengan pelbagai tajuk ini akan menyerikan malam Ahad anda, penuh dengan gosip dan cerita-cerita mengenai selebriti tempatan. Setiap episod akan menampilkan topik yang lain, seperti 'Masyuk Jutawan', 'Rezeki Terpijak,' Artist lantang 'dan banyak lagi. Pendekatan secara sepontan kepada selebriti mempamerkan sisi lain artis-artis jemputan yang hadir. Pengacara masih sama, Ogy Ahmad Daud dan AG Kool FM.

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 12


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Menantu Ting Tong Episod 12


Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Melodi Episod 30


Bermula pada 1988, rancangan yang ideanya diperkenalkan oleh Aznil Hj Nawawi ini turut menyajikan ulasan album terbaru, majlis, gosip terbaru, temuramah bersama selebriti, carta filem dan sebagainya. Rancangan ini kini disiarkan secara langsung dari Studio B, Sri Pentas, Bandar Utama, Selangor selama satu jam. Rancangan ini mendapat rating yang tinggi bagi penonton yang mana rancangan ini disiarkan setiap hari Ahad jam 12.30 tengah hari di TV3.

Saturday, 6 August 2016

Menantu Ting Tong Episod 11


Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Menantu Ting Tong Episod 10

Download

Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Pergilah Air Mata Episod 8


Mengisahkan tentang Sabrina lakonan Nelydia Senrose yang berasal dari kampung. Dia adalah seorang gadis yang sangat naif. Suatu hari Sabrina telah diperangkap oleh Maria (Reen Rahim) yang merupakan rakan baiknya. Dalam insiden malang itu, Sabrina terpaksa berkahwin dengan Badrul Datuk Hamidi (Kamal Adli) yang merupakan seorang jejaka kaya yang sudahpun beristeri.

Friday, 5 August 2016

Maid Episod 20

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 19

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 18

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 17

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 16

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 15

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 14

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 13

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 12

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Super Spontan Superstar Episod 1



(bhg2 - repair part rosak)

Dengan bertemakan Survival dan terdiri daripada dua kumpulan iaitu Harimau Hipster dan Monyet Mafia, Super Spontan Superstar menampilkan menampilkan pasangan pemenang Anugerah Top Top MeleTOP, Johan Raja Lawak dan isteri, Ozlynn disamping Kamal Adli, Julia Ziegler, Altimet, Waris, Amyza Adnan, Kumpulan Bocey, Tauke, Syuk Joras, Ali Puteh dan Zulin Aziz.

Datuk AC Mizal terus diberi penghormatan untuk mengemudi program ini selain ditemani pelawak Amir Raja Lawak selaku pengacara bersama. Malah seorang selebriti jemputan bakal diundang setiap minggu untuk menemani Afdlin Shauki selaku komentator tetap.

Maid Episod 11

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 10

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 9

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 8

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 7

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 11

Download

Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Maid Episod 6

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 16

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 15

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 14

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 13

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 12

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 11

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Ejen Ali Episod 6


Mengisahkan seorang pelajar sekolah rendah yang tanpa sengaja melibatkan dirinya dalam dunia perisikan. Semuanya bermula apabila Dos seorang agen jahat yang cuba mencuri sebuah alat berteknologi tinggi yang mampu mengubah dunia iaitu I.R.I.S (Infinity Retinal Intelligence System) yang dicuri daripada pusat latihan M.A.T.A (Meta Advance Tactical Agency).

Maid Episod 5

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 4

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 3

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 2

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Maid Episod 1

Download

Mengisahkan kehidupan seorang gadis bernama Noorul yang menjadi pembantu rumah di rumah mewah seorang lelaki kacak bernama Harris Tan Sri Hamdan, yang sangat cerewet sehinggakan Noorul mengelarkannya Mr.F (F jolokan untuk ‘fussy’). Noorul pernah bekerja di sebuah kilang tetapi telah ditutup dan menjadi penganggur seketika sebelum membuat keputusan untuk menjadi orang gaji.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 10

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 9

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 8

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 7

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 6

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Thursday, 4 August 2016

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 10


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Marhaban Kome Oii Episod 12


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 41-42


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Bocey and Friends Episod 11


Bocey and Friends, rancangan sitcom yang di bintangi oleh Achey, Fad, Abam, Zulin dan artis jemputan pada setiap minggu. Saksikan program Bocey and Friends ini setiap hari Rabu pukul 10 malam di Saluran Astro Warna dan Mustika HD.

Syamsul Debat - Urus Kewangan Lepas Raya Bhg1

Download

Urus Kewangan Lepas Raya Bhg1

Sinis tapi manis itulah keistimewaan Ustaz Syamsul Debat. Kenapa debat? Kerana dia seorang pendebat. Sebuah program tazkirah happening dan fancy tapi penuh pengajaran.

Keudaran setiap Khamis jam 9.30 malam di TV Alhijrah saluran 114.

Lelaki Macam Dia Episod 12 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 14


Ia berkisarkan tentang kehidupan Kapten Ustaz Syed Mukhriz Al-Attas, pegawai KAGAT yang berkhidmat di situ, seorang lulusan UIA dan berasal dari Perlis. Mukhriz menjadi tumpuan warga kem kerana kisah hubungannya dengan Kapten Aliza yang menjadi perhatian. Kapten Aliza Adeline, keturunan cina jatuh cinta pada Mukhriz. Malah, ramai yang suka mereka bersama sebab merasakan mereka pasangan yang sepadan. Namun, keputusan Mukhriz untuk menolak cinta Kapten Aliza membuatkan wanita itu kecewa dan minta ditukarkan ke Kelantan. Gamat seketika suasana. Ramai yang simpati pada Kapten Aliza kerana tahu Kpten Aliza sedang mendalami Islam dan perlukan pembimbing. Namun Mukhriz bimbang jika Aliza mahu memeluk Islam kerana mahu berkawin dan bukan kerana sinar Islam itu sendiri. Dan Mukhriz juga mengalah kerana dia tahu Fakhrie begitu sukakan Aliza dan berdoa agar suatu masa nanti mereka akan bertemu jodoh.

Cinta Masam Manis Episod 6


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 39-40


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Budak Magik Episod 9


Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)

Cik Bunga Encik Sombong Episod 5

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.Cik

Cik Bunga Encik Sombong Episod 4

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 3

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Wednesday, 3 August 2016

Hati-Hati Yang Bercinta


Hajar, pelajar jurusan perniagaan di Universiti Istanbul. Di sana dia dipertemukan dengan Amzar, seorang pelajar jurusan ekonomi juga di universiti yang sama.

Disebabkan pertemuan pertama yang tidak mengembirakan mereka sering bertelagah apabila bertembung. Amzar datang dari keluarga yang berada dan sentiasa dapat apa yang di ingini daripada ayahnya.

Lain pula ceritanya bagi Hajar dia dibesarkan dalam keluarga yang sederhana dan dalam masa yang sama dia mempunyai masalah kewangan. Tanpa berfikir panjang Hajar terus menerima bayaran yang di beri Amzar sebagai upah membersihan biliknya setiap hari.

Di Malaysia, Hajar mempunyai seorang adik perempuan Haida, yang sedang menganggur tetapi sekali sekala menolong ibu mereka Puan Maria di restoran milik keluarga. Akibat dari satu tragedi yang tidak diingini, Hajar dan Amzar terpaksa berkahwin tanpa mendapat restu kedua buah keluarga.

Tetapi tanpa mereka sedari Amzar dan Haida sebenarnya sudah mempunyai hubungan rapat sejak dari Malaysia. Apabila Haida mengetahui Hajar berkahwin dengan Amzar dia mula merancang untuk memisahkan mereka dengan bantuan Baharin iaitu lelaki yang sejak dari dulu meminatinya.

Haida sanggup mereka cerita mengatakan kakaknya telah terlanjur bersama Amzar ketika berada di Istanbul sebelum mereka berkahwin. Berjayakan Haida menhancurkan rumah tangga kakaknya semata-mata untuk memuaskan kehendaknya? atau Hajar bahagia bersama Amzar sehingga ke hujung nyawa.

Surah Buat Maisarah Episod 15 Akhir


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Surah Buat Maisarah Episod 14


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Surah Buat Maisarah Episod 13


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Surah Buat Maisarah Episod 12


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Surah Buat Maisarah Episod 11


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Lelaki Macam Dia Episod 11 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Marhaban Kome Oii Episod 11


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.

Marhaban Kome Oii Episod 10


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 2

Download

Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Cik Bunga Encik Sombong Episod 1


Mengisahkan seorang gadis, Intan Asnidar yang bekerja di kedai bunga secara tiba-tiba diajak bertunang oleh seorang CEO syarikat besar, Harris Isqandar. Harris terpaksa mencari pengganti bakal pengantin perempuan bagi menggantikan Erny Humairah yang menghilangkan diri. Walaupun Intan Asnidar bukanlah seorang gadis yang cantik tetapi tetap menjadi pilihan Harris. Kasih sayang dipupuk hinggalah lahirnya rasa cinta.

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 13


Ariana meyakinkan Mukhriz bahawa cintanya milik Mukhriz seorang. Dia tak nak Mukhriz fikir yang dirinya benar-benar merampas hak orang. Berbeza dengan Ariana yang sentiasa nak tahu bagaimana sebenarnya perasaan Mukhriz pada Rabiatul Adawiyah. Tapi tak sampai ke manapun, rasa cemburu dah menghantui diri. Ariana takut kehilangan Mukhriz sebab dia tahu dia yang terhegeh-hegeh nak Mukhriz sebelum ini.

Mukhriz bawa Ariana balik rumahnya. Mukhriz ajak Ariana pergi pasar cari bahan-bahan buat laksa sebab dia nak rasa Ariana masak laksa. Padan muka Ariana. Siapa suruh dia cerita sejarah dia masak laksa. Ariana cuba cungkil rahsia Mukhriz, kalau-kalaulah ada wanita yang bertahta di hatinya selepas Rabiatul Adawiyah. Ariana juga cuba bagi ‘hint’ pertemuan pertama mereka dulu.

Tiba-tiba, Mukhriz terima panggilan dari Awina menerusi telefon Shamsul Baharin. Bagaimanapun, panggilan tersebut dijawab oleh Ariana.

Hari itu, Mukhriz pulang agak lewat. Di sebabkan itu dia terus saja ke masjid kerana ada kuliah maghrib di sana. Ariana sakit hati sebab sebelum itu Mukhriz janji nak bawa dia bersama. Ariana tambah bengang bila Mukhriz langsung tidak pedulikannya sejak pulang. Rupanya, Mukhriz ada agenda memujuk yang lebih berkesan.

Selepas tamat cuti kawin, Ariana dan Mukhriz terpaksa berpisah. Mukhriz ke Sabah kerana operasi selama seminggu, manakala Ariana kembali bertugas di Hospital.

Sejak akhir-akhir ini, Ariana resah fikirkan Zakuan yang akan pulang dari England bila-bila masa saja. Dia bimbang Zakuan tiba-tiba muncul depan rumahnya sebab Zakuan jenis yang suka beri kejutan.

Tuesday, 2 August 2016

Budak Magik Episod 8


Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)

Lelaki Macam Dia Episod 10 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 9


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 37-38


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 12


Mereka kini bergelar pengantin baru. Keesokan paginya, Mukhriz bangun awal dari Ariana, bersedia untuk solat subuh berjemaah pertamanya dengan isteri. Syukur kerana Allah utuskan bidadari syurga untuknya.

Permulaan hidup mereka cukup ceria. Mukhriz sedang biasakan dirinya dengan perangai sengal semulajadi Ariana. Walaupun kadangkala dia malu dengan keselambaan Ariana di depan keluarga mertuanya.Tatkala Ariana penat, dialah yang memasak dan mengemas, mengambil contoh kasih Rasulullah pada isteri baginda. Terdetik juga rasa cemburu di hati Mukhriz bila keluarga Ariana bercerita tentang Zakuan.

Majlis sambut menantu berlangsung meriah di kampung Mukhriz. Ariana jadi cemburu bila dapat tahu rupanya ramai sekali gadis yang minat Mukhriz di kampung itu. Namun, Mukhriz cukup bijak menjawab persoalan Ariana supaya tidak timbul rasa cemburu dan syak. Tapi malam itu dia sendiri terkejut bila terlihat gambar Rabiatul Adawiyah, gadis yang pernah diimpikannya dulu, dalam majalah yang dibaca Ariana.

Sepanjang berada di kampung Mukhriz, Ariana cukup tenang. Saban masa dia bekepit dengan Mukhriz menikmati pemandangan indah dan semulajadi. Jika Mukhriz ke surau beri ceramah, Ariana pasti ikut sama. Keluarga Mukhriz juga sayang padanya.

Tiba-tiba, Mukhriz terima panggilan telefon dari Shamsul. Puteri anak Awina jatuh sakit dan tak nak jumpa doktor jika Mukhriz atau Awina tak bawa dia pergi. Apalagi bila Puteri menangis ketika berbicara dengan Mukhriz di telefon. Kasihankan Puteri, Mukhriz tinggalkan Ariana sekejap di kampung untuk menjenguk Puteri.

Mukhriz ajak Ariana balik ke rumahnya sebelum cuti kawin mereka habis. Tetapi, mereka singgah bermalam dulu di rumah orang tua Ariana Dan malam itu, suasana jadi tegang bila Mukhriz terjumpa cincin kiriman Zakuan dalam laci Ariana. Ariana terkedu, bimbang membalas pandangan Mukhriz yang mengharap jawapannya.

Monday, 1 August 2016

Cinta Masam Manis Episod 5 (HD)

HD


SD

Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Cinta Masam Manis Episod 4


Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Surah Buat Maisarah Episod 10

Download

Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Surah Buat Maisarah Episod 9

Download

Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Budak Magik Episod 7

Download

Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)