Sunday, 31 July 2016

Da'i 2016 Episod 2

Download

Tahun ini, program yang menggunakan tagline Da’i Pendakwah Nusantara itu menampilkan 11 peserta dan sembilan daripadanya peserta lelaki.

Berharap program realiti Da’i menjadi satu daripada platform untuk wanita lebih ke hadapan dalam berhujah di khalayak ramai, penerbitnya, Shukri Ibrahim mahu lebih ramai penyertaan dalam kalangan wanita.

Ye Ke? Episod 3


Ye Ke ?! 2016 kembali untuk musim kedua, talkshow dengan pelbagai tajuk ini akan menyerikan malam Ahad anda, penuh dengan gosip dan cerita-cerita mengenai selebriti tempatan. Setiap episod akan menampilkan topik yang lain, seperti 'Masyuk Jutawan', 'Rezeki Terpijak,' Artist lantang 'dan banyak lagi. Pendekatan secara sepontan kepada selebriti mempamerkan sisi lain artis-artis jemputan yang hadir. Pengacara masih sama, Ogy Ahmad Daud dan AG Kool FM.

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 8


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Menantu Ting Tong Episod 9


Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Pergilah Air Mata Episod 7


Mengisahkan tentang Sabrina lakonan Nelydia Senrose yang berasal dari kampung. Dia adalah seorang gadis yang sangat naif. Suatu hari Sabrina telah diperangkap oleh Maria (Reen Rahim) yang merupakan rakan baiknya. Dalam insiden malang itu, Sabrina terpaksa berkahwin dengan Badrul Datuk Hamidi (Kamal Adli) yang merupakan seorang jejaka kaya yang sudahpun beristeri.

Pergilah Air Mata Episod 6


Mengisahkan tentang Sabrina lakonan Nelydia Senrose yang berasal dari kampung. Dia adalah seorang gadis yang sangat naif. Suatu hari Sabrina telah diperangkap oleh Maria (Reen Rahim) yang merupakan rakan baiknya. Dalam insiden malang itu, Sabrina terpaksa berkahwin dengan Badrul Datuk Hamidi (Kamal Adli) yang merupakan seorang jejaka kaya yang sudahpun beristeri.

Melodi Episod 29

Download

Bermula pada 1988, rancangan yang ideanya diperkenalkan oleh Aznil Hj Nawawi ini turut menyajikan ulasan album terbaru, majlis, gosip terbaru, temuramah bersama selebriti, carta filem dan sebagainya. Rancangan ini kini disiarkan secara langsung dari Studio B, Sri Pentas, Bandar Utama, Selangor selama satu jam. Rancangan ini mendapat rating yang tinggi bagi penonton yang mana rancangan ini disiarkan setiap hari Ahad jam 12.30 tengah hari di TV3.

Saturday, 30 July 2016

Baju Berkancing Peniti

Download

Telefilem ini mengisahkan Usup (Datuk Rahim Razali) dan Cik Om (Normah Damanhuri), pasangan yang saling mencintai umpama belangkas yang tidak dapat dipisahkan meskipun sudah mencecah usia 65 tahun, Perasaan cinta mereka tidak pernah pudar. Bagi Usup, Cik Om tetap kelihatan jelita walaupun sudah berusia dan kuat berleter. Cik Om pula pasti akan merindui Usup ketika mereka berjauhan.

Halaqah Episod 21


Halaqah membawa perkongsian dan analisis, dalam memahami kronologi terjadinya kiamat. Fokus perbincangan juga memberi peringatan kepada penonton serta mengajak umat Islam memahami dan menyedari tentang betapa dekatnya kejadian kiamat dengan kita. Kiamat.. Ia pasti datang.

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 7


Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Menantu Ting Tong Episod 8


Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Tercipta Untukku (DST)


Tiga kali Adil dan Thia dipertemukan dgn cara yg tidak diduga. Tanpa sedar, ketiga-tiga pertemuan itu rupa-rupanya pembuka jalan untuk mereka saling mengenali. Namun bukan mudah membina kemesraan.

Pelbagai dugaan dan rintangan mendatang dari saat perkenalan dua hati ini, episod percintaan mereka sehinggalah ke gerbang perkahwinan. Thia dan Adil telah disahkan mengidap barah otak tahap keempat dan diberikan jangka masa enam bulan sebelum ajal datang menjengah. Hati mana yang tidak luluh terutamanya apabila kedua-duanya mengimpikan perkahwinan terindah hingga ke usia emas.

Sembang Teh Tarik Kaw - Janna Nick

Credit to uploader/encoder

Sembang Teh Tarik Kaw! bersama Janna Nick di hoskan oleh Dato' AC membawa mereka berkaraoke, bermain game spontan, lawak "stand-up" dan persembahan dari Dato AC sendiri

Friday, 29 July 2016

Tika Langit Terbuka Episod 13

Download

Baitullah atau Pak Ngah?

Kisah benar masyarakat yang hilang kebergantungan dan pedoman, mereka mula memohon kepada Allah secara istiqamah, pintu langit dibuka luas dan doa mereka akhirnya dikabulkan.

Hijrah Usahawan bersama DAO Episod 3


Program ‪#‎HIJRAHUSAHAWAN bersama Dr Azizan Osman‬, TV Alhijrah bawakan khas untuk anda ke kaca TV. Bersiaran setiap Jumaat jam 9.30 malam, mulai 15 Julai.

Bocey and Friends Episod 10 - Antara 2 Darjat


Bocey and Friends, rancangan sitcom yang di bintangi oleh Achey, Fad, Abam, Zulin dan artis jemputan pada setiap minggu. Saksikan program Bocey and Friends ini setiap hari Rabu pukul 10 malam di Saluran Astro Warna dan Mustika HD.

Menantu Ting Tong Episod 7


Mengisahkan Marsha yang terlalu rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya. Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Ejen Ali Episod 5


Mengisahkan seorang pelajar sekolah rendah yang tanpa sengaja melibatkan dirinya dalam dunia perisikan. Semuanya bermula apabila Dos seorang agen jahat yang cuba mencuri sebuah alat berteknologi tinggi yang mampu mengubah dunia iaitu I.R.I.S (Infinity Retinal Intelligence System) yang dicuri daripada pusat latihan M.A.T.A (Meta Advance Tactical Agency).

Rumi dan Jawi Episod 20 (HD) Akhir


Rumi, pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti Alexanderia di Mesir, kembali ke Kuala Lumpur dan begitu bertekad untuk mengubah sistem kehidupan dengan dakwah. Beliau berjanji untuk mengubah cara kehidupan keluarganya.

Surah Buat Maisarah Episod 8


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Thursday, 28 July 2016

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 6




Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Bagaikan Kelip-Kelip Episod 5

Download

Mengisahkan Salina, gadis muda yang berkahwin dengan seorang duda yang juga ayah kepada sahabat baiknya. Salina terlebih dahulu pernah menjalinkan hubungan dengan Ashreeq (Ben Amir) namun dirahsiakan kerana Marlina turut meminati Ashreeq. Konflik bermula apabila Azman (Esma Daniel), yang kematian isteri membuat keputusan untuk mengahwini Salina (Aishah Azman) yang juga anak kepada rakan sekerjanya, Pak Salleh (Razak Ahmad). Perkahwinan Azman ditentang keras oleh anak sulungnya, Marlina (Ruhainies).

Lelaki Macam Dia Episod 8 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Syamsul Debat - Amalan Bulan Syawal

Download

Sinis tapi manis itulah keistimewaan Ustaz Syamsul Debat. Kenapa debat? Kerana dia seorang pendebat. Sebuahyprogram tazkirah happening dan fancy tapi penuh pengajaran.

Rumi dan Jawi Episod 19 (HD)


Rumi, pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti Alexanderia di Mesir, kembali ke Kuala Lumpur dan begitu bertekad untuk mengubah sistem kehidupan dengan dakwah. Beliau berjanji untuk mengubah cara kehidupan keluarganya.

Kailangan Ko’y Ikaw Episod E33-34


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Kailangan Ko’y Ikaw Episod 31-32


It happens that Ruth planned her own kidnapping and wanted to extort money from her family. Despite of her being the black sheep in the family and pushing her passion to be a model, her sister Roxanne remained faithful to her. Gregorio became close to the two sisters that has a connection to a crime that his father became involved despite of his innocence.

Marhaban Kome Oii Episod 8

Download

Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 10


Berpeluh juga Mukhriz diasak soalan sedemikian dari Ariana. Kebanyakan orang di situ tahu kisah mereka berdua, malah ada yang tersenyum-senyum. Namun, sebagai seorang ahli agama, Mukhriz menjawab tenang, “Dalam Islam, bukan masalah besar jika perempuan meminang lelaki. Asal hubungan mereka berlandaskan hukum syarak”. “Maknanya, tak salahlah saya ni sebab saya tak menolak hukum tuhan”. Mukhriz terdiam seketika sambil melihat beberapa anggotanya dan orang sekeliling tersenyum simpul. Malam tu, berbakul Ariana dapat ‘lecture’ percuma dari abangnya yang malu dengan soalan Ariana tadi. Tapi Ariana tak peduli. Dia tetap utuskan sms pada Mukhriz.

“Tak salah wanita meminang lelaki. Dan saya tetap tunggu jawapan ustaz”
Malam itu, sekali lagi Mukhriz tunaikan solat Istiqarah bagi meyakinkan lagi keputusan yang harus diambil.
Akhirnya Mukhriz bersuara, walaupun nampak seperti nada bergurau.

“Kalau nak kawin dengan saya, datang jumpa keluarga saya”. Macam nak melompat terjun tasik Ariana mendengarkannya. “Okey..hujung minggu ni jugak saya hantar rombongan meminang”.
Walaupun lucu dengan keterujaan Ariana, Mukhriz tetap senyum tenang. Maka bertambah sakitlah kepala Izzudin bila Ariana minta dia beritahu orang tuanya untuk pinang Mukhriz. ‘Memang dah gila adik aku ni’. Tapi Izzudin serba-salah dan kalah bila Ariana merayu bantuannya. Tak tergamak rasa nak menolak kerana selama ini mereka cukup akrab dan Ariana banyak membantunya. Dia berjanji untuk balik kampung bincang dengan orang tuanya. Cuma Izzudin kena cari ayat sesuai supaya orang tuanya tak kena sampuk sebab terkejut.

Benar bagai diduga, macam nak terjun laut mama dan abahnya bila Izzudin maklumkan hasrat Ariana. Mereka terkejut bila dapat tahu Ariana yang melamar Mukhriz. Mungkin malas nak panjang cerita, Mukhriz terus terima buatkan Ariana tak kisah hantar rombongan meminang asalkan dia dapat Mukhriz. Tn Razlan tak puas hati lalu buat panggilan pada Mukhriz.

“Kasih Ariana sudahpun saya terima”, jawapan Mukhriz buat Ariana rasa cukup gembita semakin sayang padanya. Lalu dia titipkan satu mesej buatkan senyuman Mukhriz semakin melebar.
“I have a pen, my pen is blue. I have a boyfriend, my boyfriend is you, Kapten Ustaz Syed Mukriz Al-Attas”

Mukhriz akui, mungkin itulah jawapan pada beberapa solat istiqarah dan doanya di depan kaabah. Kata putus tentang tarikh bertunang sudah dicapai. Ariana gembira, doanya dimakbulkan. Sebelum bertunang mereka berhubung untuk bincang soal hantaran. Mukhriz minta izin untuk hantar sekadar senaskhah Al-Quran sebagai pertukaran. Ariana terpaksa bersetuju memandangkan ianya permintaan Mukhriz sedangkan dia sebenarnya beriya-iya mahukan hantara-hantaran yang cantik.

Tapi yang paling penting, Ariana mahu dapatkan kepastian, adakah Mukhriz juga mencintainya. “Ariana, saya mohon maaf kalau saya bukan seperti yang Ariana sangkakan”. Ariana sedih. Dia buat kesimpulan bahawa lelaki itu terimanya bukan sebab cinta. Sekaligus pudarkan harapan Ariana agar Mukhriz ingat tentang pertemuan pertama mereka 8 tahun lalu. Ariana juga terpaksa berhadapan dengan Mak Uda dan Pak Udanya bagi memberi jawapan atas keputusannya memilih Mukhriz berbanding Zakuan. Walaupun kecewa, mereka memahami. Mereka sama-sama berjanji untuk rahsiakan dulu berita ini dari pengetahuan Zakuan, bimbang jika lelaki itu kecewa di perantauan dan tak nak balik ke sini.

Majlis pertunangan berjalan dengan lancar, sederhana dan meriah. Namun, malam setelah majlis bertunang, Ariana dikejutkan dengan kehadiran sebentuk cincin yang dikirim dari England..dari Zakuan..

Cinta Masam Manis Episod 3 (HD)

HD


SD

Hisham seorang duda beranak dua dan Zaleha pula seorang gadis muda ceria yang 20 tahun lebih muda daripada Hisham. Kedua-dua mereka jatuh cinta tetapi terperangkap dalam konflik di antara anak-anak, keluarga dan bekas isteri.

Budak Magik Episod 6


Imran mula seronok dengan adventur yang dibacanya di dalam buku Budak Magik. Keseronokan membaca buku Budak Magik ini ialah buku ini memberikan pembacanya pilihan untuk menyelesaikan sesebuah kes. Setiap jalan penyelesaian yang dipilih membuatkan pembacanya perlu pergi ke mukasurat tertentu yang mana mukasurat yang dipilih itu akan mengeluarkan glow effect tadi. Imran berkongsi adventur itu dengan Myra dengan meyakinkan Myra bahawa buku itu adalah sebuah buku cerita yang menyeronokkan. Imran membawa Myra ke pondok sawah lalu bermulalah babak kedua. Myra juga mempunyai kuasa yang diperolehi pada waktu yang sama Imran mendapat kuasa magiknya. Jika Imran mendapat kuasa berasaskan api, (CGI EFX) Myra pula mendapat kuasa berasaskan air. (CGI EFX) Sifat ini adalah dua sifat yang berlawanan. Tidak hairanlah jika mereka berdua jarang bersependapat. Manakala Haikal mendapat kuasa angin. (CGI EFX)

Wednesday, 27 July 2016

Lelaki Macam Dia Episod 7 (HD)




Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Marhaban Kome Oii Episod 7

Download

Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.

Rumi dan Jawi Episod 18 (HD)


Rumi, pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti Alexanderia di Mesir, kembali ke Kuala Lumpur dan begitu bertekad untuk mengubah sistem kehidupan dengan dakwah. Beliau berjanji untuk mengubah cara kehidupan keluarganya.

Sayangku Kapten Mukhriz Episod 9


Ia berkisarkan tentang kehidupan Kapten Ustaz Syed Mukhriz Al-Attas, pegawai KAGAT yang berkhidmat di situ, seorang lulusan UIA dan berasal dari Perlis. Mukhriz menjadi tumpuan warga kem kerana kisah hubungannya dengan Kapten Aliza yang menjadi perhatian. Kapten Aliza Adeline, keturunan cina jatuh cinta pada Mukhriz. Malah, ramai yang suka mereka bersama sebab merasakan mereka pasangan yang sepadan. Namun, keputusan Mukhriz untuk menolak cinta Kapten Aliza membuatkan wanita itu kecewa dan minta ditukarkan ke Kelantan. Gamat seketika suasana. Ramai yang simpati pada Kapten Aliza kerana tahu Kpten Aliza sedang mendalami Islam dan perlukan pembimbing. Namun Mukhriz bimbang jika Aliza mahu memeluk Islam kerana mahu berkawin dan bukan kerana sinar Islam itu sendiri. Dan Mukhriz juga mengalah kerana dia tahu Fakhrie begitu sukakan Aliza dan berdoa agar suatu masa nanti mereka akan bertemu jodoh.

Surah Buat Maisarah Episod 7


Seorang gadis Melayu yang mengagungkan budaya Barat hanya kerana pernah menetap di Amerika beberapa tahun, bagaikan buku bertemu ruas, apabila terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran di dalam menegur dan menyedarkan si Gadis.

Tuesday, 26 July 2016

Lelaki Macam Dia Episod 6 (HD)


Mengisahkan kehidupan Fahmi dan Fatihah yang tinggal berjiran. Apa saja yang dilakukan oleh si suara petir itu tidak kena dimata Husna. Sehingga digelar Mamat Muka Selenga kerana Husna lebih tertarik kepada bos ditempat kerjanya, Encik Aydan yang mirip pelakon Korea yang diminatinya.

Rumi dan Jawi Episod 17 (HD)


Rumi, pemegang Ijazah Sarjana dari Universiti Alexanderia di Mesir, kembali ke Kuala Lumpur dan begitu bertekad untuk mengubah sistem kehidupan dengan dakwah. Beliau berjanji untuk mengubah cara kehidupan keluarganya.

Marhaban Kome Oii Episod 6


Ustazah Faridah sedang menghidu bunga di tamannya apabila telefon bimbitnyanya berbunyi. Ustazah Faridah angkat. Wajahnya serius. Dia kemudian mengangguk-ngangguk. Di sebuah rumah, Mek Tina kelihatan sedang mengetuk TV nya yang rosak beberapa kali apabila menerima panggilan telefon. Dia angkat sambil berpaling. Wajahnya juga serius ketika angkat telefon. Kak Besah Lawa yang sedang memakai celak depan cermin juga terima panggilan telefon. Opah Sala yang sedang ajar cucunya naik basikal terima panggilan telefon. Dia angkat dan melepaskan 'handle' basikal sehingga cucunya menjajar dan jatuh. Tapi Opah Sala seolah tak perasan cucunya jatuh basikal. Opah Kuntum yang sedang basuh motosikalnya juga terima panggilan telefon. Begitu juga Mak dara dan Oked. Mak Timah Latah yang sedang angkat kuih bahulu terperanjat bila telefon berbunyi sampai jatuh bahulunya. Dalam latah2 tu Mak Timah terus angkat telefon. Dorang macam orang penting. Ala-ala kumpulan penyiasat yang baru dapat arahan dari bos.